Οι Μαθησιακές Δυσκολίες χωρίζονται σε Γενικευμένες  Μαθησιακές Δυσκολίες και σε Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Οι Γενικευμένες Μαθησιακές Δυσκολίες παρουσιάζονται ως η αδυναμία ενός παιδιού να πετύχει συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους παρ’ότι κατέχει ίση και τυπική νοημοσύνη με τους συνομιλήκους του. Το παιδί αυτό γεννιέται με την προδιάθεση των Μαθησιακών Δυσκολιών και οι αιτίες μπορεί να είναι κληρονομικές, δυσλειτουργίες του κεντρικού νευρικού συστήματος, πολυσύνθετες ή και άγνωστες. Οι Δυσκολίες αυτές επηρεάζουν αρνητικά την ακαδημαϊκή πορεία του παιδιού αλλά δυστυχώς έχουν επιπτώσεις και στη συνολική εικόνα του και στη ζωή του. Στην πορεία των χρόνων ένα παιδί με Μαθησιακές Δυσκολίες είναι πολύ πιθανό να παρουσιάσει ψυχοσυναισθηματικές διαταραχές όπως κατάθλιψη, απομόνωση, χαμηλή αυτοεκτίμηση και να αναπτύξει αντικοινωνική ή ακόμα και επιθετική συμπεριφορά.

Οι ΕΙδικές Μαθησιακές Δυσκολίες αποτελούν κυρίως νευροαναπτυξιακές διαταραχές, επηρεάζουν συγκεκριμένους μαθησιακούς τομείς και αφορούν μικρότερο ποσοστό μαθητών. Οι πιο γνωστές είναι η Δυσλεξία (διαταραχές στην ανάγνωση, γραφή, ορθογραφία και στην παραγωγή του γραπτού λόγου), η Δυσαριθμησία (διαταραχές στην αρίθμηση αντικειμένων, σε απλές μαθηματικές πράξεις – ούτε με τη βοήθεια της χρήσης των δαχτύλων, στον προσανατολισμό, στη σειροθέτηση αριθμών, στην εκμάθηση της προπαίδειας, της ώρας, στην κατανόηση του χρόνου, των μεγεθών και των ποσοτήτων, των μαθηματικών συμβόλων +, -), η Δυσγραφία (διαταραχές στο μέγεθος των γραμμάτων μέσα στην ίδια λέξη, στην αντιγραφή κειμένων, στη συμμόρφωση των κανόνων γραφής, στην παράληψη γραμμάτων ή ακόμα κ ολόκληρων λέξεων, δυσανάγνωστη γραφή και χειροτέρευση των γραμμάτων όσο περνά η ώρα και το παιδί κουράζεται), η Δυσορθογραφία ( διαταραχές στην κατανόηση-αποκωδικοποίηση και αποθήκευση των κανόνων της ορθογραφίας).

Η αντιμετώπιση των Μαθησιακών Δυσκολιών χρειάζεται να είναι άμεση και έγκαιρη προκειμένου να στηριχτεί το παιδί και η οικογένειά του λόγω των εντάσεων που συχνά προκαλούνται κατά τη διάρκεια της καθημερινής μελέτης και για τη συναισθηματική ισορροπία του παιδιού το οποίο λόγω των δυσκολιών του εκτίθεται καθημερινά στο σχολικό αλλά και στο κοινωνικό του περιβάλλον.

Αφήστε σχόλιο